Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.08.2013 19:44 - Изберете родното :) Дарявайте себе си и купувайте български стоки :)
Автор: goran Категория: Лични дневници   
Прочетен: 19073 Коментари: 14 Гласове:
14

Последна промяна: 15.08.2013 22:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Присъединявам се към призивът на Иван Петров в Мрежата:  
     "Kупувайте български зеленчуци, нищо, че ги няма в хипермаркетите. Все още има достатъчно пазари, където може това да се направи. Колкото и да ревем, че сме зле, промяната трябва да дойде от всеки от нас!! И най-важното - купувайте българско, но но правете компромис с качеството - само така българските стоки ще станат по-добри и конкурентни!"
  

   

    Един спомен и няколко мои публикации по темата:    
    Като бях малък татко ми казваше:
    "На пазара не гледай цените на доматите и ябълките, а гледай търговеца и очите му! Купувай от тези търговци, които са ти симпатични или ти вдъхват доверие."
     Днес винаги постъпвам точно така и рядко бъркам :)
 
    Из текста ми "РЕЗИТБА"
    Само, който не е посадил дръвче, който не се е грижил години на ред, за да го види порастнало, само той не знае, колко мило ти става всяко дръвче и овошка - на двора, в градината или насред балкана. 
    Който сам е посадил и отгледал поне едно дръвче вижда, учи и знае - с обич гледа и малката фиданка, и голямото вече порастнало дърво. Радва се, танцува, обича или се сгушва под сянката му.
      Плодното дръвче е велика тайна – а да го засадиш и отгледаш е велика радост, и гордост. Всеки път като го погледнеш и се усмихваш, а с времето откриваш, че ако го обичаш и пазиш и то започва да ти се усмихва. И то как се усмихва.:)
      Нежно хващаш клонката в ръка и тя осезаемо оживява.
      Все още не разбирам какво ми говори, но ясно усещам, че то говори – крещи милото белким го чуя. Ръката ми сама повдига леко клонката и леко я докосва – не посяга да я реже, вместо това леко я гали.
      Мъчна работа е резитбата – мъчно е да посегнеш към овощарската ножица пък дори и за добро, защото все по-често се
питаш: Наистина ли добро сторвам?"


Из "През куп за грош"
  Стои Ганьо, а пред него, на една ръка разстояние, изкача една лъскава пара (стока или автомобил) и му проговаря: "Виж ме Ганьо, виж ме каква съм лъскава! Ела ме вземи!"
    Гледа след нея Ганьо, не вярва на очите си и плаче: „Къде се търкулна паричке, къде потегли количке!”     
    Пули се Ганьо, плаче - пък решава и скоква парата да гони! Ганьо по света тича ли тича лъскавата парица да стигне!
   ..............
   Защо България, страната на златна Добруджа и всичко раждащата Тракийска низина, внася ориз! Как стана това?!
   ..............
   Само когато си спомним и обикнем корените си, само тогава, отново ще започнем да растем, градим и творим. Достатъчно е да избираме, защитаваме и обичаме БЪЛГАРСКОТО и то ще живее. Ще дава плодове, ще хубавее и ще радва всички ни - родителите ни, нас и децата ни. :) 


 
Из "Гатанките на баба"
   Когато бях малък баба доста се занимаваше с мен. Така без да се усетя ме учеше и възпитаваше, грижейки се за моето физическо и духовно израстване. :)
  И сега без да се замислям в съзнанието ми изкачат думите й: „И тъпанарин да си, първо човек трябва да станеш!!!” (В тесния смисъл на глашатай с тъпан в ръце, който бие тъпана преди да се провикне за да разгласи важното съобщение.)
  ...
  Баба обичаше да ми разказва и да отговаря на въпросите ми, а аз обичах да я слушам и да питам и разпитвам за всичко.
  ...
  Разказваше ми за учителите си, за отделенията - за първата си платнена торбичка в, която на рамо носела черната дъсчица с вързания към нея калем и за вехтите й букварчетата „наследство от кака”. За прогимназията, за първите хартиени тетрадки и нови учебници, за часовете по музика, ръкоделие и краснопис. За гимназията, за това как много деца плакали, че не могат да продължат да учат, а тя плакала, че може да продължи да учи.


Из "Избирам българското"
   Разглеждам внимателно – производител, големина, материя, цена. Остава ми само да си избера десен когато чувам женски глас да казва зад гърба ми: „Момче зарежи ги тези български кърпи, виж тези!”
   Обръщам се за да видя, коя е тази добра жена, която така свойски желае да ми помогне. Виждам жена на средна възраст, която сочи леката стойка до щанда, върху която изкусително свети червена табелка с надпис „ИЗГОДНО!”. Добрата жена сочи кърпата и ми я хвали: „Не само, че са италиански, а и са на промоция! Нямат и десет лева, ще взема и аз да си купя една!”
     Гледам жената и се чудя какво да кажа личи си, че тя всъщност не говори на мен, а на себе си. Би трябвало като що годе възпитан човек да и благодаря, но вместо това се чувам да казвам: „Да, видях ги тези - не искам италианска, избирам българската!!”
   Виждъм как жената се опулва на среща ми и казва: „За какво ти е българска – тези са италиански!!”
   Не и отговарям, обръщам се и припряно започвам да ровя сред кърпите за да не и кажа какво мисля за хора, които така безгрижно могат да кажат: „За какво ти е българска, зарежи българското”.
     Така ме ядоса тази добра жена, да съм зарежел българското, умница – ако я питаш дали обича България ще се изкара най-големия патриот в държавата, а в действителност...!!


Из "Старите хора и младежта"
  Всички говорят, че в България има много пенсионери и никой не говори за това, че в момента у нас хората се пенсионират средно на 61,5 години, а продължителността на живота за последните 15 години спадна от 78 години на 74 години. (За сравнение французите се пенсионират на 60 г., а живеят по 81 г. Германците се пенсионират на 62, а живеят по 83 години.)
   Толкова за мита за старите хора в България - 74 години – това е старостта ни!
   Явно ни е по-удобно и лесно да се самозаблуждаваме с митове, вместо да се опитаме да си помогнем като започнем да разрешаваме истинският проблем.
   България има малко млади хора – това е проблема ни!
   Нужно е променим това - да се стремим по всички възможни начини, да подпомогнем младите хора да имат деца - едно, две, три, колкото искат и могат.


   Из "Домашни рецепти от лято за зима"
   „Докато ги има домашното консервиране, билкарството и безплатното образование България ще я има!” – Това ми каза един приятел и всестранно способен млад мъж, преди няколко години, в един почти сериозен, почти шеговит летен разговор.

  
Из "Цената на робството и на свободата!"
   ЦЕНАТА на робството:
    Сто лъжи пред себе си.
    Сто лъжи пред децата ти.
    Сто недоизказани думи всеки ден.
    Сто приятели по-малко в живота ти.
    Сто глътки чист въздух по-малко  на час.
    ...
    Сто дни по-малко почивка ...


    цената на СВОБОДАТА:
    Сто пъти повече мислене, за да се научиш да разпознаваш „доброжелателите”, който се опитват да успиват свободата ти.
    Сто часа повече седмично с децата и близките ти, в който да ги подкрепяш по пътя към свободата им.
    Сто приятели повече в живота ти.
    Сто дръвчета собственоръчно засадени от теб.
    Сто дни повече труд на година, с който да защитаваш и даряваш свободата си. ...


    Из "БЪЛГАРИЯ КАТО КАУЗА – МОЯТА БЪЛГАРСКА КАУЗА"
    Каузата е живот - животът е кауза.
    Каузата е призив, търсещ отговор, форма и план за действие.
    Каузата е порив, чедо, учител, другар, вяра и мечта, които искат да бъдат облечени в реална, жива форма. Каузата учи, помага и закриля мен, моите близки, опоненти и съмишленици.

    Из "Най-широко рекламираната „напитка на нашето време”?!"
    Как е възможно?!
      В България родината на:
      българското кисело мляко и айряна;
      казанлъшката роза, мурсалският чай и останалите 1001 билки;
      хилядите минерални извори;
      Крали Марко и медовината, дала му сила;
      Орфей, Траките, виното и гроздовия сок;
      на бозата резливка;
      на дините от Любимец;
      на росата медена и пъпеша;
      В същата тази страна да пиемКокаКола?! Защо?!
      Защо се отказваме от родното, от многообразието и от правото си на свободен избор?!


   Из "Слънце :) - Излизам на разходка :) Не се гаси туй, що не гасне!"
   Не се гаси туй, що не гасне
    Досега бях в градината край езерото Ариана. На разходка в парка бяха излезли хиляди – беше приказно.:-)
    Не мога да го опиша – та може ли човек да опише необятното!
    Родината и децата на България – миналото, настоящето и бъдещето, всички бяхме там - на гости в пролетната градина на живота.  Малките и големите, умислените и безгрижните, познатите и непознатите – всички заедно. Безчет различни личности и съдби – невидимо преливащи се в едно цяло, в картина – светла, пъстра, жива.
    Де да имаше как човек да погледне и види в един миг лицата на всички! Лица истински, живи, човешки.












Гласувай:
14



1. smirena - Днес
15.08.2013 20:54
във всички малки и големи градове има пазари.Сергиите са отрупани с прекрасни български селски домати и краставици,праскови,дини,смокини....Всичко донесено от село има великолепен вкус.И яйца продават хората,и домашно сирене,мед.Излишно е да се ходи в хипермаркетите.През лятото почти всичко може да се намери на пазара,просто трябва да се говори с продавачите.
цитирай
2. goran - Така си е :) Лято всичко има :)
15.08.2013 21:04
Добрата новина е, че с малко желание и труд всяко семейство може само да си проготви здравословна и вкусна зимнина :)

Всичко опира до мисъл, разбиране, желание, труд и всеодайност :)

Както се пее в песента: "Хей хора, всичко е толкова просто, ако сами си помогнем, ще ти помогне и Господ!"
цитирай
3. dinkov - Динков
15.08.2013 22:05
Ами то е елементарно, че ако купуваме български стоки от български търговци самите ние ще сме по-богати, защото ще има работа за хората които живеят на територията на България, а парите ще остават в страната, а няма да изтичат за да хранят "бедните" германски, френски, австрийски и др. пенсионери. Наистина е елементарно само, че не за прости хора.
Ицко
цитирай
4. goran - Динков, хората са добри :)
15.08.2013 22:16
Нужно е да повярват в себе си, в сънародниците си, в общото си бъдеще :)
Нужно е да работят, да учат, да помагат, да мечтаят, да творят бъдещето си :)

Способностите не са привилегия, а отговорност :)

Работим ли в тази посока неминуемо ще се случи :)
цитирай
5. dinkov - Динков
15.08.2013 22:36
goran - не искам да обидя никой като написах "само, че не за прости хора", но от много време обяснявам наляво и надясно, че ако искаме да сме по-богати трябва ние хората да си помагаме сами като купуваме от български магазини, български стоки. Позицията ми е принципна. Имам подобен постинг "ФАЙДАТА ( ползата ) И ГЛУПОСТТА ОТ ЧУЖДЕСТРАНИТЕ ХРАНИТЕЛНИ ВЕРИГИ !!! Ако ти е интересно прочети го.
Поздрав.
Ицко
цитирай
6. goran - Динков, хората са добри :) Ти и аз също ;)
15.08.2013 22:44
Всеки помага както и колкото може :)

Ще продължаваме да го правим :) Ще погледна и текста ти :)

Способностите не са привилегия, а отговорност :) - Труда винаги дава плодове :)
цитирай
7. helios - "Изберете родното :) Дарявайте себе си и купувайте български стоки :)"
18.08.2013 20:13
Поздрави, goran!:))))
цитирай
8. goran - Благодаря Нelios :)
19.08.2013 16:36
Поздрави и от мен :)
цитирай
9. danjelly - За да се помогне на българските п...
19.08.2013 22:24
За да се помогне на българските производители трябва толкова малко... Тук където съм аз въпроса е решен много лесно. В 3 - 4 дни от седмицата всичките производители на областта с е събират на т.нар. farmers Market ...Отиваш и знаеш какво купуваш, и знаеш от къде го купуваш. Пазара е само за фермери - производители. Прекупвачите не виреят...
цитирай
10. goran - Привет Danjelly :) Благодаря за подкрепата и полезния коментар :)
20.08.2013 16:25
Пожелавам ти скоро да имаш възможност да се прибереш за постояно в България :) Да си добре и да прилагаш у дома наученото по света :)
цитирай
11. danjelly - Това е единствения изход от блатото ...
20.08.2013 17:51
Това е единствения изход от блатото в България...Не визирам себе си - визирам всички дето избягаха ..
цитирай
12. goran - Danjelly, единсвения изход е всички да запретнем ръкави :)
20.08.2013 19:03
И да превърнем блатото в плодородна градина, която дава по три реколти годишно :)

Освен това аз не съм съгласен да зарежа родителите си, корените си, близките си, родният дом, приятелите и родината си и да стана тор на чужда нива. Не, не ми допада, не ми го рекламирай.
цитирай
13. danjelly - Koe да рекламирам. . . Нищо не съм ...
20.08.2013 23:09
Koe да рекламирам...Нищо не съм рекламирала..Бях навън, прибрах се. Точно защото не мога да вирея навън, по - точно такива като мен не виреят...
цитирай
14. goran - Danjelly, явно не съм те разбрал правилно :) - това е риска на подобна фрагментарна писмена комуникация
21.08.2013 10:06
Браво, че си се прибрала у дома и искаш да живееш и работиш тук - за себе си и за общо благо :)
цитирай
Търсене